w00t-w00tttttttt.....

kamu lebih dari f0ll0wers - kamu adalah SAHABATKU-

Wednesday, August 17, 2011

adik ni budak praktikal ek..????...(citer lebih kureng ngan br0 ben)...

kelakar baca entry BENASHAARI.....0n de' sp0t teringat kat st0ry pasal diri sendiri...jalan citer lebih kurang je.....hahahahaha.....tp kejadian ni berlaku di sebuah hospital....layannnn.....

------------------------------------------------------------------------------------------------

once upon a time...(lagak speaking...) ehh...hari rabu daaaa...xsalah...0pis kit0rang ada speaking day....

citer nye macam ni haaaa...ari tu (beberapa bln lepas) aku ada review kat spital...kena cek darah coz doct suspek denggi...OMG...bingung sat bila doct ckp cam tu...so, dgn hemat nye aku pegi je la..lgpun doct tu ckp aku ada simpton2 demam denggi....perghhh...aku takut giler weiii...pasal jarum tak takut da,,,,sbb da biasa derma darah pun....dah lali giler....hahaha...

nak dijadikan cerita...aku masuk la bilik yg dikhaskan utk amik darah...singgah kat kaunter pertanyaan tuk isi borang awam.....

pck kaunter : ehhh...baju RTM.....adik praktikal sana ke???...

aku : tak la....(dlm hati terpikir gak....baju korporat mana2 jbtn bleh digunakan oleh org ramai ke?....ye la...nnt semua claim keja gomen....ermmmm),,,,,

pck kaunter : abis tu....(soalan cepu cemas......xkan aku saja2 pakai kot....geram da ni..)

aku : keja la pakcik.....xkan saja2 nak pakai k0t.....(sambil senyum kelat...)

pck tu heran derrrrr.......aku pun ikut heran tgk gelagat pck tu.....tgk borang yg aku da isi td...pas tu tgk aku....tgk borang...tgk aku......deyyyyyy........citttttt....aneyyyy...machaaaa.....apa kes....

pck kaunter : ko biar betul dik.....

aku : betul la pck...(da sah2 aku panggil pck.....tp still panggil aku adik...tak nak ngaku tua la tu...)

pck kaunter : ingat kan adik praktikal jak........sbb kecik lg......(statement buat aku panas..)

aku : hehehe....(dlm hati...kuang asam tul pck tu...aku tau la aku pendek...bkn kecik...)

pck kaunter : umur adik brape????....(xkan keja gomen um0 15 pck uiiiiii......)

aku : pck kan da baca maklumat yg saya isi dlm b0rang tu.....

pck kaunter : hehehehe......haaaa....!!!!!......k0 biar betul dik..????

aku : apa yg betul ni?????......(batcat da ni......arghhhhh.....)

pck kaunter : biar betul umur adik ni 27 TAHUN.........

aku : xkan tipu k0t.....nak tgk I.C jgk ke......

pck kaunter : heheheh....xpa la dik.....xsangka adik ni 27 tahun....ingatkan baru lepas SPM ke..

aku : (agak2 la lepasan SPM trus praktikal kan....-dial0g dlm ari je..)

mesin n0....: 0108 (actually tak ingat da n0 brapa...) hahahha....

aku : 0k la pck....saya d panggil da tu.....terima kasih....



---apa lagi aku tinggal kan pck tu terpinga-pinga.....geram pun ada....tp xbleh jgk salahkan pakcik tu.......da mmg aku ni ber'size' kicik......ramai yang tak caya aku da 27 tahun...hahahahaha....be positif je la kan......yg best nye....aku tak nmpk berumur la...awet muda 0rg kata....hahahahahaha.....jgn marah....

---- opsss....result bl00d test td....aku selamat...bkn demam denggi....syukran....actually aku mmg ada masalah kesihatan dr kecik lg......ada masalah dlm darah.....kepekatan darah pndi berubah...menyebabkan komplikasi dalam badan....tp pelik plak...asal nak derma darah...mesti lepas......mgkn ada hikmahnya.....sapa tau kan.......


1 comment:

Qhaifa Nur said...

tdk dinafikan mmg pun selalunya org kecik ni nmpk muda.....kerna pernah terjadi pada my hubby he..he..(anak 5 org kata baru umur 28 ceh..)

nak view apa ek??...just click je..:)

Piala AFF (4) jodoh (4) Harimau Malaya (3) 2013 (2) BENASHAARI.COM (2) MAKDARA (2) Najwa Latif (2) REMAJA (2) Rajagobal (2) doa (2) info kesihatan (2) kahwin (2) lelaki (2) mercun (2) perempuan (2) rusuk (2) #doautkMH370 (1) #prayforMH370 (1) 1Malaysia (1) 2012 (1) A Thousand Years (1) AFF SUZUKI (1) ASK (1) AirAsia (1) Al-Fatihah (1) Alfred Riedl (1) Apollo Medical Team (1) BADMINTON (1) BEN ASHAARI (1) BERAS (1) BLACK ft. MALIQUE (1) BURAS (1) Bambang Pamungkas (1) Bernama (1) Borobudur (1) Boyfriend (1) Brain (1) Bruno Mars (1) Bugis (1) CUEPACS (1) Celcom (1) DIET (1) Datuk Hj Juhar Hj Mahiruddin (1) Datuk Seri Dr. Rais Yatim (1) Dejavu (1) Digi (1) FKAT (1) FPI (1) Fakta (1) Firman Utima (1) GAMBIT SAIFULLAH (1) Garuda (1) Haid (1) Happy Fathers Day (1) Happy New Year (1) Homisid (1) ILKA (1) IPTA (1) JUPE (1) Jakarta (1) Jawa Tengah (1) Justin Bieber (1) KARANGKRAF (1) Kinabalu (1) Kristen Stewart (1) Lanun (1) Lulu-Pages (1) MAN KIDAL (1) MARAH (1) MM RAZIF (1) MOJO (1) Maal Hijrah (1) Mackenzie Foy (1) Marion Counter (1) Maxis (1) Microsoft (1) Moshe Dayan (1) NAZA (1) NSAID (1) Nazim Othman (1) Nikah (1) Osman Kering (1) PhD (1) Platonic Love (1) RAYA (1) REMEMBER YOU (1) Robert Pattinson (1) SEAN KINGSTON (1) SHERVINTON EXECUTIE BOUTIQUE HOTEL (1) SITI NURHALIZA (1) SM Nasarudin (1) SSFC (1) Safee Sali (1) Sailendra (1) Sinar Harian (1) Sleeq (1) Surface (1) T-Shirt KELAB BLOGGER BEN ASHAARI (1) TEVT (1) TV3 (1) Tabung Ahmad Sufi (1) Tawau (1) Teman Pengganti (1) Ultra Malaya (1) VOTE (1) adele (1) aepul drama (1) aidil zafuan (1) alviss kong (1) ariel sharon (1) awek (1) azam (1) baidu.com (1) bank darah (1) berat (1) berkat (1) bogel (1) bulan rejab (1) bunuh diri (1) cerita dia (1) christina perri (1) cikshida (1) dark circle (1) derma darah (1) doa iftitah (1) doodle (1) drama band (1) erti (1) erti keberkatan hidup (1) eye roll-on (1) eyebag (1) farizal (1) fizgraphic (1) fonofobia (1) fotofobia (1) gaji (1) garnier (1) google.com (1) header (1) hidup (1) hospital tawau (1) idea (1) imsak (1) instinct (1) integriti (1) j0d0h.... (1) jamal abdillah (1) kanser rahim (1) kawen (1) kecewa (1) kereta (1) khalifah dunia (1) lirik (1) majalah (1) malique (1) mati (1) mcDonald (1) migrain (1) mimpi (1) mohd fahdli (1) niat puasa (1) nik aziz (1) paracetamol (1) pasrah (1) penpatah (1) percaya padaku (1) pesona (1) reward (1) rindu (1) sabah (1) sahur (1) sedih (1) someone like you (1) sony ericcson xperia x10 mini (1) stay (1) stayreward (1) syeera sanders (1) takut (1) terbang (1) tip (1) tip membina pesona diri (1) tulang (1) ungu (1) wan zack (1) wanita (1) warden (1) zzati (1)